söndag 10 juni 2018

vägarbete

Jag jobbar på ett sådant ställe så jag måste köra genom stan då jag ska på jobb. Och den här tiden på året så verkar det som vartannat hus och många gator ska repareras, så man får fundera vilken väg ska jag ta till jobbet för att slippa alla gatuarbeten, arbetsmaskiner på gatan, så gatan är delvis avstängd osv. Det började bli så att jag såg lite rött av alltihop.

Men idag är det söndag och vi kom oss på en liten tripp med husbilen, första för i år faktiskt.

Det blev frukost vid en gästhamn med trevliga gäster.

På vägen kom vi fram till bildens väg/broarbete. Men av någon orsak ser det mycket trevligare ut så här på en krokig idyllisk väg på landet.

Dagens text (Luk. 9:57-62):
När Jesus och lärjungarna kom vandrande på vägen sade en man till honom: ”Jag skall följa dig vart du än går.” Jesus svarade: ”Rävarna har lyor och himlens fåglar har bon, men Människosonen har inget ställe där han kan vila sitt huvud.” Till en annan sade han: ”Följ mig!” Men mannen svarade: ”Herre, låt mig först gå och begrava min far.” Då sade Jesus: ”Låt de döda begrava sina döda, men gå själv och förkunna Guds rike.” En annan man sade: ”Jag skall följa dig, herre, men låt mig först ta farväl av dem där hemma.” Jesus svarade: ”Den som ser sig om när han har satt sin hand till plogen, han passar inte för Guds rike.”

Kan inte säga att jag förstår, men klart ut sagt är det. Inte alltid som på räls, men framåt ska vi trots hinder på vägen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar