söndag 17 juni 2018

uppdragas - skulle klockorna förritiden

Nu kom jag mig äntligen till simstranden. Det har inte blivit av förr, men på något sätt kan man tro att det nog är sommar då man blött ner sig en gång utomhus också. Tillsammans med barnbarnen. Barnbarnet hittade en mussla, som han tog vara på, tvättade av och sen fick jag ett uppdrag att samla på snäckor och musslor då jag hittar sådana. 

Det är väl ett bra uppdrag för sommaren.

I dagens text  (Matt. 9:9-13) fick Matteus också ett uppdrag:

Jesus fortsatte sin vandring, och då han såg en man som hette Matteus sitta utanför tullhuset sade han till honom: ”Följ mig!” Och Matteus steg upp och följde honom. När Jesus sedan låg till bords i hans hus kom många tullindrivare och syndare dit och lade sig till bords tillsammans med honom och hans lärjungar. Fariseerna som såg det sade till lärjungarna: ”Hur kan er mästare äta tillsammans med tullindrivare och syndare?” Han hörde det och sade: ”Det är inte de friska som behöver läkare, utan de sjuka. Gå och lär er vad som menas med orden: Barmhärtighet vill jag se och inte offer. Ty jag har inte kommit för att kalla rättfärdiga, utan syndare.”

Intressant att Jesus sa "Följ mig" och sen gick de hem till Matteus hus. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar