onsdag 29 augusti 2018

just nu


Igår kom jag mig på en promenad i staden längs stranden, medan jag väntade att tiden skulle gå, gick jag själv. Där hittade jag plötsligt i strandkanten två krukblommor prydligt satta mellan stenarna. Av någon orsak tror jag inte det är stadsträdgården som står bakom prydnaden...

Idag i fb såg jag att en vän hade fått Vasablad i morse, men det stod Starkki som mottagare. Jag läste ju nog också Vasabladet halva i morse och resten nu då jag kom hem. Vi hade fått Wärtsiläs Vasablad. Undrar vem som fått vårt?

Sen hade jag för några dagar sedan hittat en bok på loppis: Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson. Den är läst, var nog rolig att läsa. Det hände mycket där som inte riktigt var planerat. Vet inte riktigt vad den förmedlar. Kanske att man ska göra det bästa av situationen just nu, man vet inte vad som händer härnäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar