söndag 26 augusti 2018

smått och gott

Jag försökte lite plocka upp, städa kan jag inte kalla det jag gör, lite plock här och där. Storstädning är det sällan jag tar mig till.

Men jag tog det lite för snabbt, det lilla jag gjorde. Först efteråt såg jag att det var en sortering på gång på mattan. Gubbar för sig (tanterna lyser med sin frånvaro i vår legolåda), hjälmar för sig och antenner för sig. Någon hade haft planer...

Ibland sopar jag bort någon spindeltråd i taket.

Dagens text (Mark 12:41-44) handlar om änkans skärv (hette det tidigare):

Jesus satte sig mitt för tempelkistan och såg hur folk lade ner pengar i den. Många rika gav mycket. Så kom där en fattig änka och lade ner två kopparslantar, alltså några ören. Då kallade han till sig sina lärjungar och sade: ”Sannerligen, den där fattiga änkan har lagt mer i tempelkistan än alla de andra. De gav alla av sitt överflöd, men hon gav i sin fattigdom allt hon ägde, allt hon hade att leva på.”
 Det lilla hon hade lade hon i offerkistan. Men det gick inte oförmärkt, någon såg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar