söndag 19 augusti 2018

till glädje

de här syns åtminstone
Det finns ju en dagens text för idag också.....

Då jag sökte på evl.fi så fastnade jag direkt för inledningen på sidan:

Jesus vår helare
Människan är skapad för att prisa Guds namn. Synden hindrar henne att göra det, men Jesus kan ge oss seende ögon, hörande öron och en tunga som prisar Guds gärningar. Jesu gärningar vittnar om hans kärlek och om hans makt att hjälpa människor i nöd.

I texten (Joh. 9:1-7, 39-41) lämnade jag att fundera över:

Och Jesus sade: ”Till en dom har jag kommit hit till världen, för att de som inte ser skall se och de som ser skall bli blinda.”
Några fariseer som var tillsammans med honom hörde detta och sade till honom: ”Är kanske vi också blinda?” Jesus svarade: ”Om ni vore blinda skulle ni vara utan synd. Men nu säger ni att ni ser. Er synd står kvar.”

 Så var står jag?

Då jag gick över gräsmattan såg jag att gräshoppor/syrsor hoppade för fullt runt mina fötter, men hörde dem gjorde jag ju inte, det var länge sen jag gjorde det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar