fredag 26 oktober 2018

den första

lite puder på så blir det fint...
Inatt kom den första snön, inte mycket men lite. Och alldeles i rättan tid, samma tid på året kom den för något år sedan också.

Igår då jag kom hem från arbetet, det uteblev en promenad i stan, tänkte jag gå på promenad hemmavid i stället, men då jag kom ut såg jag blomlådan utanför dörren.

Den brukar jag nog "pynta" till vintern.

Men så hade jag fel skor att gå i skogen, det hade regnat, och leta fina kvistar och sånt. Alltså vandrade jag fram och tillbaka på gården. Plockade lite här och där. Rensade en gammal mossig krusbärsbuske på dess torra, mossiga kvistar. Tog några enkvistar från en enbuske. Kunde ju nog ha varit något mer färgrikt också, men sånt fanns inte. Vi har inga rönnbär på gården i år.

Samma skedde med en blomgryta också. Så liite promenad blev det i alla fall.

Men nu ska snart svängas till vintertid och dessutom hade Gripenbergkorsordet kommit i dagens, fredagens, tidning och inte som det brukar i lördagstidningen (fast det vet jag ju inte, den har inte kommit än). Man blir ju vikovill...!

Men nu borde jag hitta på något fågelmatningssätt (eller set?), då några av de gamla "sätten" gått sönder....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar