tisdag 2 oktober 2018

oktober

Så har vi återigen varit på vuxenläger på Norrskata. Jag tror ju nog att det alltid är höst där, jag har inte sett det i annan skrud än höstskrud.

Det var högt vatten redan då vi kom och det blev ännu högre medan vi var där. Bilden är utsikten från vår husbilsdörr.

Vägen var nyasfalterad, fin - men smal. Jag hade inte velat få något möte där med husbilen.

Men trafiken var lugn. På något vis har nog trafiken lugnat sig efter att man fått vänta på tre färjor, vänta på att de kommer och sen vänta medan de kör över. Jag tror ju nog att det är nyttigt...?

Blåste nog, men inte för mycket för färjorna.

Vi kom över på den tredje färjan också trots att vi inte beställt, den sista turen som inte går om ingen beställer. Någon annan hade beställt för att komma sig över, så vi fick åka snålskjuts. 

Så jobbade vi igen med ved och annat plock i trädgården, så man fick upp värmen ordentligt.

På tredje bilden syns hur vattnet har stigit. Men där syns också den lilla tallplantan som björkarna adopterat (?). Som jag skrev om tidigare, här.  Den har nog växt till sig på ett år. (Det är kameran och solen som bestämmer färgen i bilden.)

Och när man varit borta en liten tid hemifrån, så är det så roligt att komma hem igen....

Borta bra men hemma bäst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar