söndag 30 september 2018

på förhand grattis!

Ugglit fick komma och sova över hos oss en tid. Till glädje. För visst blir man glad då man ser honom? Men nu har han flugit, eller fick han kanske lifta hem igen.

Dagens text (Matt. 18:1-6 (7-9) 10):
"Vid samma tillfälle kom lärjungarna fram till Jesus och frågade: ”Vem är störst i himmelriket?” Han kallade till sig ett barn och ställde det framför dem och sade: ”Sannerligen, om ni inte omvänder er och blir som barnen, kommer ni aldrig in i himmelriket. De som gör sig själva små som det här barnet är störst i himmelriket. Och den som i mitt namn tar emot ett sådant barn tar emot mig.

....

Se till att ni inte föraktar någon enda av dessa små. Jag säger er att deras änglar i himlen alltid ser min himmelske faders ansikte."
Texten tåls nog att funderas på.... Bara den som vandrar nära marken kan se dina under Gud....

Ett av mina fadderbarn fyller fyrtio snart. Det kanske bara säger att åren har gått. Tänkte tillbaka och bläddrade i gamla foton och ja, åren har gått - vart?  (En annan har visst också födelsedag, grattis!)

Denna text skrevs lite på förhand, då jag inte vet om jag har tid på söndag, så då har återigen ett par dagar gått... Jag kommer lite att tänka på Viktor Rydbergs Tomten...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar