söndag 9 september 2018

släck på

Jag brukar inte fotografera mat, den ska man äta och njuta av.

Men solen sken så passligt då jag skulle ta ett mellanmål/eg. lätt lunch så det blev en riktigt vacker bild - ja enligt mig. Blåbären hade kommit hem då det fanns ännu så fina sådana i skogen.
Annars har det ju varit lingonsaftdags här hos oss.

Skulle ju ha kunnat fotografera igår, då vi var på bröllop och fick "fin" mat. Dessutom fantastiskt god mat. Men....

Brudparet blev gifta. Dessutom som grädde på moset (!?) såg de lyckliga ut.

Dagens text (Matt. 6:19–24):
Jesus sade: ”Samla inte skatter här på jorden, där mal och mask förstör och tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla skatter i himlen, där varken mal eller mask förstör och inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara.

Kroppens lampa är ögat. Om ditt öga är ogrumlat får hela din kropp ljus, men om ditt öga är fördärvat blir det mörkt i hela din kropp.

Om nu ljuset inom dig är mörker, hur djupt blir då inte mörkret.

Ingen kan tjäna två herrar. Antingen kommer han att hata den ene och älska den andre eller att hålla fast vid den ene och inte bry sig om den andre. Ni kan inte tjäna både Gud och mammon.
 Mycket allvarliga ord....

Om nu ljuset inom dig är mörker...  Kommer ihåg då jag var liten och behövde göra något nattetid, vi sov alla i samma rum och det fanns en liten lampa, förutom taklampan, ovanför föräldrarnas säng, då ropade jag: "Släck på lampon!" Sen blev det "tänd åv" då vi hade gjort vad vi skulle, för på natten skulle det vara mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar