söndag 2 september 2018

el

Igår hittade vi boet.

Vi har haft mycket getingar på våra äpplen i år, men inte vetat var de har bott tidigare. Men nu hittade vi det i skjulet på bra avstånd från där vi rört oss. Barnbarnet fotograferade.

Vackert marmorerat är det då huset är rödmålat utanpå.

Googlade på getingar och där kostateras att de behöver mycket energi/socker som förklaring varför de ätit så mycket på äpplen och bär på sensommaren, men varför behöver de energi då?

Dagens text (Matt 11:25-30):

Vid den tiden sade Jesus: ”Jag prisar dig, fader, himlens och jordens herre, för att du har dolt detta för de lärda och kloka och uppenbarat det för dem som är som barn. Ja, fader, så har du bestämt. Allt har min fader anförtrott åt mig. Och ingen känner Sonen, utom Fadern, och ingen känner Fadern, utom Sonen och den som Sonen vill uppenbara honom för.
Kom till mig, alla ni som är tyngda av bördor; jag skall skänka er vila. Ta på er mitt ok och lär av mig, som har ett milt och ödmjukt hjärta, så skall ni finna vila för er själ. Mitt ok är skonsamt och min börda är lätt.”

 Jag skulle också behöva lite energi.... - eller tror jag det bara...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar