söndag 23 september 2018

infall

morsdagsros, som blommat färdigt, men planterades i blombänk,
ifall den skulle komma igen ett nytt år
Gårdagen blev lite i och ur.

Vi hade i alla fall ärende till stan, den som var stor stad då jag var liten och inte visste just om någon större stad. Då körde vi också förbi gravgården där föräldrarna begravts. Och eftersom jag visste att blommorna på deras grav hade blommat ut, så kunde jag på samma resa nu föra dit en höstblomma.

Samtidigt råkade jag ha en burk med kaffesump i bilen. (Använd till att försöka få bort inte dålig lukt, men onödigt stark lukt ur en lägenhet. Kanske den blev lite lindrigare, men tog inte bort den helt.)

Alltså strödde jag ut också den, som gödning, runt blommorna. Så alltså nu luktar det kaffe på gravgården....!? Hoppas det inte blev för mycket av det goda - kaffe är väl gott i måttliga mängder?

Dagens text (Mark. 7:5-13 eller Mark. 2:23-28) talar om korban. Fast den var väl nog tänkt medan föräldrarna levde.

Ett annat konstigt ord kom fram i Vbl i dag: Glitch. Någon gjorde konst på felaktigheter.

Allt möjligt....
....och lite till. Kollade in KAJ via Areenan och där sjöng de en sång: Nissan bromsa (ca 39:00). Och hur ska jag kunna lyssna på Nessun dorma mera efter det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar