söndag 20 januari 2019

snörvel

snö (r) väl?
Hade för mig att jag har skrivit om dagens text tidigare någongång, men texterna är så många och sökorden för få eller så är det bara jag som inte kan söka, så jag hittade inte skrivelsen.

Dagens text (Joh. 2:1–11) handlar om Jesu första underverk, då han förvandlade vatten till vin på bröllopet de var på.

Den helige Ande som kommer in och gör våra enkla gärningar levande och till Guds verk, kan man tänka att det kan betyda.

Själv undrar jag över det att Jesus själv sade att ännu är det inte tid att han ska göra underverk åt sin mor då hon meddelade att vinet var slut. Ändå så bad han tjänarna ösa upp vatten i tunnorna och sedan ösa upp och föra till bröllopsvärden så han fick smaka. Och det var bästaste vin.

Vet inte riktigt vad som har flugit i mig heller, då jag håller på och nyser och snörvlar hela natten och fortsätter idag.... Men det brukar ju gå om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar