fredag 28 februari 2020

är!

Är tomt positivt eller negativt?
Ur djupen ropar jag till dig, Herre.Herre, hör mitt rop.
(Ps. 130:1-2)

Du är barmhärtig mot alla, därför att du förmår allt, och du överser med människornas synder, för att de skall omvända sig.
(Vish. 11:23-24)


Psalm:
Förbarma dig, Gud, förbarma dig!
Jag flyr till dig, i dina vingars skugga tar jag min tillflykt tills faran har dragit förbi. Jag ropar till Gud, den Högste, till Gud som gör gott mot mig. Han sänder mig  hjälp från himlen när mina förföljare smädar mig. Gud visar  sin godhet och trofasthet. Ty till himlen når din godhet, till skyarna din trofasthet. Visa din höghet i himlen, o Gud,och din härlighet över hela jorden!
(Ps. 57:2-4, 11-12)

Ära vare Fadern och Sonen
och den heliga Anden,
nu och alltid och i evigheters evighet.
Amen.

(Jag är inte så van vid att "fira" askonsdag, men det fanns med bland helgdagarna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar