fredag 7 februari 2020

på gång

till glädje, men inte varaktig sådan
Länge sen jag redovisat att jag läst något.

Har nog läst: En bok som jag inte gillade, bra skriven nog, lite spännande, men det gav fel sång i huvudet - alltså jag vill inte göra reklam för den.

Sen fortsatte jag med en gammal bok: Jag hör hans röst Andakter av Carl Olof Rosenius. Dagliga andakter, som inte riktigt kan läsas många åt gången, utan funkar bäst att bara ta lite i taget. Den håller jag på med nu.

Där hittade jag denna vers:

Bliv i Jesus, vill du bära frukt:
Grenen kan ej leva skild från stammen,
Och blott under herdens vård och tukt
Fostras och bevaras späda lammen.

Sen läser jag på nytt Narnia-serien, den här gången försöker jag på finska - inte alls samma sak, eller vi får se. Har bara hunnit första boken än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar