söndag 4 juli 2021

frihet

När jag skriver detta har jag en seg dag kvar innan semestern. Dessutom ett tandläkarbesök - knappast det sista. Bilden är från wc:t vid tandläkaren i fråga. Jag tyckte jag måste fota wc-pappershållaren/förrådet. Vad säger denna installation? 

Liberty Bloom where you are plant

WC-papper är kanske nog frihet, liksom hushållspappret är av avgörande betydelse för kvinnors frihet (läste jag nånstans)?

Men om det är planterat där, hur ska det då se ut då det blommar?

Söndagens första läsningen-text: 

Jes. 66:18-19

Jag kommer för att samla alla folk och alla språk. De skall komma och se min härlighet. Jag skall göra ett tecken bland dem och sända dem som överlevt till de andra folken, till Tarshish, Put och Lud, till Meshek, Tuval, Javan och de fjärran kustländerna, som inte har hört om mig och inte har sett min härlighet. De skall förkunna min härlighet bland de andra folken.

Guds härlighet - vad är det? Det som ska förkunnas.... 

Är det det som förkunnas idag? 

Frihet för de fångna,
syn för de blinda,
och ett nådens år från Herren

En fundering på samma tema.(klick)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar