söndag 25 juni 2023

glad

Söndagens ena första läsningen-text:

Jes 61:10-11

Jag gläder mig stort i Herren, min själ fröjdar sig i min Gud, för han har klätt mig i frälsningens klädnad och svept in mig i rättfärdighetens mantel, som när brudgummen sätter turbanen på sitt huvud, som när bruden pryder sig med sina smycken.
 
För liksom jorden låter sina växter spira fram och en trädgård låter sin sådd växa upp, så ska Herren Gud låta rättfärdighet och lovsång växa upp inför alla folk. (Folkbibeln)

Det var de kläderna som enligt förra inlägget inte nöts ut.

Prästkragarna på första bilden är resultat av halvfärdigt arbete. Jag tänkte fylla upp en grop med tuvor som grävs upp och löv och kvistar för att sedan sätta blomjord och få dit några blommor. Men nu flyttade tydligen prästkragarna dit själv, så vi får se vad det blir....

Snöbollsbusken har länge fört en tynande tillvaro och inte just blommat alls, bara lössen har kalaserat på den. Nu sedan vi tog bort en närliggande stor björk, så har den faktiskt börjat blomma. Lössen finns nog ännu. 

De gula blommorna växer i gräsmattan och jag är bara så glad åt de blommor som inte speciellt får någon skötsel utan mera klipps ner gång på gång, men blommar ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar