onsdag 20 juli 2016

tanken bakom

morsdagsros
 "En ros är en ros är en ros" lär någon ha sagt. Och jag vet inte vad hon menade med det.

Det finns ju så många rosor, väldigt olika till sin natur.

Om frågan i ett korsord är ros, så blir oftast svaret eka.

För att inte tala om ros som sjukdom, inte trevligt alls lär det vara. Jag har tackolov inte behövt känna hur det känns.

näckros
Buskrosor finns det nog här hos oss, och numera också en klängros, den till vänster.

Näckrosen kom opp i barnahand från stranden idag och gör sig inte så bra i vas. Men en stund är den fin och på fotografi nästan hur länge som helst.

maskros (gammal bild)
Jag tittade i förrådet och förde några på auktion inropade saker dit för att vänta på användning och då hittade jag en ros, plastsådan, som jag kom på att pryda lekstugefönstret med. Den flyttade sedan i en barnahand till ett nytt ställe och jag letade efter en annan plastblomma att sätta dit, hittade en rosenbukett också i plast (av någon orsak finns det många plastblommor i mitt förråd), allså en blomkvast. Den blev i sonsonens hand till bara en kvast och han använde den till att sopa lekstugan med...

Fungerade kanske nog som sådan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar