torsdag 14 juli 2016

tilltal

I dagens Vbl Hagbard-konversationen:
- Hur har du det i ditt äktenskap, Sven?

- Än så länge har det varit lugnt, Hagbard...

  Min fru har inte tilltalat mej på sex månader!

Se där ett gott råd för äktenskap. Skaffa en fru som inte tilltalar dig! ;)

Själv har jag kommit så långt i semestern att det börjar kännas som att jag borde göra något. Under semesterresan kom jag på att det nog skulle vara bra att ha en badrumsmatta i wc:t i husbilen. Nu då jag funderade på att jag skulle behöva städa några lådor/kistor på innehållet, då jag glömt vad allt som finns där, så kom jag på att jag för länge - många år sedan - i vävkursen vävt en badrumsmatta, eller egentligen två, bara för att se om jag kunde väva den sorten. Så jag grävde i kistan och hittade den. Men samtidigt kom jag att titta bakom kistan och oj, där var det mycket alltmöjligt skräp som inte tilltalade mig, men nu då jag såg det så måste jag nog ta fram dammsugaren. Vilken tur att damm inte talar till en alls, så märker man det inte så ofta!

Och eftersom dagens Vbl tog upp saken, så borde jag ju säga att jag inte fått något vare sig från Hagbard eller Vbl - eller deras medtävlare - för det här inlägget, det är alltså inte reklam utan bara mina tankar om saken. (Och med god vilja förstår jag nog att det är översättningsfel i Hagbard-konversationen.)

Och kistan har jag inte gjort något åt - än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar