lördag 20 maj 2017

å nu då?

Mitt i allt sockstickande så började jag på denna virkning. Och så blev det. Nu borde det ju också bli ett foder i den, men jag vet inte var jag ska hitta tyget till det. Det kan ju inte vara vilken färg som helst fastän det är fodret det är frågan om.

Eller egentligen såg jag det perfekta tyget idag (för några dagar sedan) på trottoaren i staden - ett söndrigt paraply som någon hade lämnat efter sig (?). Precis det röda tunna tyg jag skulle kunna använda... - Nej, jag stannade inte och plockade upp det. Det var ju inte mitt.

Såg på Vbl:s sidor att någon hotat någon med ett leksaksvapen. Det får man inte heller göra.

Åsså såg jag på fb en sentens/ett tankekorn:

- Tänk över dina ord, för en dag får du kanske frukta skörden av dem.

Tåls att tänka på. - Det var dagens babbel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar