söndag 28 maj 2017

något att leva av och för

Kamelia vet jag inte hur de ser ut, detta är en maskros, mer i min smak.
Har läst Kameliadamen av Alexandre Dumas d.y., check.

Påminde lite om filmen Pretty woman med Julia Roberts och Richard Gere. Den började ju med att de besökte operan La Traviata, som är baserad på Kameliadamen. Cirkeln är sluten.

Då jag var liten så var det nog Paris (där Kameliadamen utspelade sig) som var syndens högborg. (Den tiden talades det ännu om synd.) Sedan blev det också Stockholm och nu är det nog överallt.

I vissa kretsar också härikring är det inneställen, teaterpjäser, nästan så mycket man hinner det enda som gäller. Att synas på de rätta platserna.


Dagens text:

På högtidens sista och största dag ställde sig Jesus och ropade: ”Är någon törstig, så kom till mig och drick. Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten, som skriften säger.” Detta sade han om Anden, som de som trodde på honom skulle få. Ty ännu hade Anden inte kommit, eftersom Jesus ännu inte hade blivit förhärligad. (Joh. 7:37-39)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar