fredag 26 maj 2017

spindelmannen och andra figurer

bilden borde bli större om man klickar på den, om man vill se
spindelmannen i ögonen/på närmare håll
Nu har vi då varit kulturella.

Det började med snuttar ur Trollflöjten i operett-tappning. Mycket bra sångare och trots att jag inte förstod så mycket, sångerna gick på tyska, så blev jag glad av det.

Fast redan före det var det en trumuppvisning. Barnbarnet var med och fröjdade sig åt att en del av trummorna var plåtburkar. Fin musik blev det av det i alla fall.

Föreställningen slutade givetvis med Den blomstertid nu kommer, såsom dimissioner ska.

Ja, och så kaffe och bakelse då också....

denna är ju lite närmare
Spindelmannen träffade jag tidigare idag. Jag lämnade, trots hans litenhet, jag hade nog tänkt honom större, ett respektfullt avstånd på klädlinan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar