måndag 1 maj 2017

klokt eller ej

Idag är det första maj maj maj, idag är det första maj....

Firade valborgsmässoafton igår.

Jag har lite svårt att förstå mig på första maj-firandet. Å ena sidan ett helgon Valborg å andra sidan Walpurgis och en massa häxfunderingar. Dessutom arbetarnas dag och tågen med de röda flaggorna och nuförtiden alla möjliga tåganden. Jesusmarschen har ju varit ganska stor, försov oss från den. För att inte tala om alla vita mössor i gatubilden och nuförtiden fb-bilderna.

Fotot får ju tas som ett bidrag till arbetarnas dag då.... Det har blivit mycket randigt sista tiden. Har haft svårt att få sockorna att bli tillräckligt stora, så jag har stickat och stickat liiite större för varje par. Ganska bra har jag fått bort restgarn på det här viset. Och terapi har det varit, går så bra att sitta då man har en sticksöm i handen.

Nu på valborgsmässoaftonens firande hade de ordnat en lek i grupp och priset blev ett garnnystan (mycket lyckat pris nog). Jag var inte i vinnande lag, men min gubbe var och fick ett nystan. En annan gubbe/man gav sitt nystan till mej, så där annars (tyckte tydligen inte att han behövde garn), det tackar jag för. Så nu fick jag mera nystan att sticka sockor av....

Jag brukar nog sluta sticka till sommaren, men den har ju låtit vänta på sig så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar