torsdag 8 juni 2017

blomredovisning - en del

De kommer nog i sinom tid. Jag hade redan tittat och tänkt att kattfoten har nog dött ut nu, då jag inte hittade den någonstans i förrgår. Idag hittade jag den, den hade flyttat sig någon meter från det förra stället och börjat blomma. Dessutom hittade jag några på andra sidan huset, men de verkar nog vara av olika sorter. Trevligt i alla fall att de finns kvar. 

Samma sak var det med gullvivan. Jag trodde inte den blommade än, då jag inte såg någon, men jag tittade väl slarvigt, för jag hittade nog sedan, men hade inte kameran med då.

Förgätmigej ska man inte glömma, nej. Den blir jag också glad åt.

Liljekonvaljerna blommar också - redan. Plötsligt är det tidigt för dem att blomma. Många år hann de inte med att börja blomma då jag som liten skulle plocka åt mamma till hennes födelsedag den 16:e juni.

Att de trivs på vår sandiga jord är nog ett under i sig. Eller om de trivs vet jag ju inte, men de har förstorat sin växtplats i alla fall och försöker bjuda till.

Och visst vill jag att de ryms med...

2 kommentarer:

  1. Oj va roligt att se kattfoten! Jag hade en gång en liten torva, men det var flera år sen... Vem vet, kanske de dyker upp nån annanstans... :)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte också det var roligt! Men det gäller ju att inte ha för bråttom att klippa gräsmattan, för då är det nog lätt hänt att man inte hinner se den. :)

      Radera