torsdag 29 juni 2017

installation


De vita blommorna i naturen har olika långa ståndare och pistiller, vilka
de nu sen är. Men den här luktar i alla fall annorlunda - inte så mycket som
jag trodde ändå.
Installation var ordet jag sökte efter idag.

Det kom ett papper till på jobbet, som skulle vara viktigt att ha för ögonen och jag satte opp det på min vägg - bland alla andra papper och papperslappar som finns där. Som förklaring är det en vägg som bara jag behöver se, så den behöver inte se särskilt snygg ut (typ Anslagstavlan).

Jag brukar kalla den installation. Det är en konstterm. Men då jag skulle förklara det idag (tyckte tydligen jag borde förklara varför väggen ser ut som den gör) så hittade jag inte ordet. Inte ens via google fick jag fram det.

Det kom jag att minnas då jag läste på fb om hur man ska plocka ögonbryn, linjer hit och dit och var ögonbrynen ska vara höga, breda och låga. (Jag tycker inte om dagens mode med ögonbrynen, alltså.) Men ska det verkligen vara så viktigt? Jag brukar nog ta bort om det är något strå som pekar helt åt fel håll och inte vill hålla sig i linjen (aha, jag har tydligen nog också en linje!), men....

En gammal bekant till mig brukade i stället tala om 'stallera in', men då gällde det elektricitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar