lördag 1 juli 2017

kladdigt

Jag hade fått ett nytt recept på en rabarberkaka och hade redan prövat en gång. Nu skulle jag få främmande så jag skulle baka en till.

Bortsett från strulet då jag läste receptet och i samma veva glömde vad jag läst och gjorde enligt eget huvud så jag fick göra om, så blev det till sist en fin kaka.

Kardemummasockerkaka med rabarberbitar i, gröna och röda rabarber.

Den ska svalna under bakduk. Men nu var det ganska sent redan och jag ville i säng för att orka opp nästa dag tidigt, så den hade inte svalnat helt innan jag satte kakkupan på den. Jag antar att det var det som gjorde det, kanske, att då jag skulle servera, så hade mittdelen sjunkit ihop och var kladdig (som den ju inte skulle vara).

Dagens (morgondagens egentligen) text handlar om den förlorade sonen (Luk. 15:11-32). Han som tog ut sitt arv och reste bort för att leva ett utsvävande liv. Det var kanske inte så fint som det såg ut, det där livet.

Precis som min kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar