torsdag 13 juli 2017

om att bli en bra människa eller en bättre människa

Alla dagar blir det inte särskilt mycket gjort. (Men jag har ju semester!)

En stadsresa eller två, några loppisar. En bok med 511 uppmaningar en far skrivit till sin son då han skulle flytta hemifrån, alltså uppmaningar till sina barn, fastnade i min hand för 50 cent. Den sista uppmaningen gjorde det: Ring din mor! Såå viktig uppmaning. 😏

Boken heter Instruktionsbok för livet och är skriven av H Jackson Brown, Jr.

En del av uppmaningarna kunde nog diskuteras. T.ex. den om att skaffa en hund.

På något sätt tänkte jag att det skulle ha någon kontaktpunkt med bilderna jag tog av datorn som jobbade på och startade om några gånger - men jag stängde inte av datorn.

...och den fungerar nog än, den duger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar