lördag 15 juli 2017

pyrola

Hittade Pyrola i ett dike bredvid vägen då jag cyklade idag. Jag var
på väg efter en annan blomma som jag gärna skulle ha i mitt "land" någonstans, som jag sett några dagar tidigare då jag cyklade.

Jag har sett Pyrola en gång tidigare på samma ställe för några år sedan. Då var det bara några (visst var det så att några är fem?) sådana där, men nu hade de förökat sig. (De lär inte blomma varje år.)

I morgondagens text  (Matt 15:13-19) står det bl.a.:

Då sade Jesus till honom: ”Salig är du, Simon Barjona, ty ingen av kött och blod har uppenbarat detta för dig, utan min fader i himlen. Och jag säger dig att du är Petrus, Klippan, och på den klippan skall jag bygga min kyrka, och dödsrikets portar skall aldrig få makt över den. Jag skall ge dig nycklarna till himmelriket. Allt du binder på jorden skall vara bundet i himlen, och allt du löser på jorden skall vara löst i himlen.”

Där började kristendomen med Jesus och de tolv och idag finns det nog en hel del mer kristna. Vi har nog blivit fler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar