måndag 19 juni 2017

det fortsätter

Körde förbi, så vi passade på att vattna på gravgården. Där blommade vackert och allt var städat till midsommar.

Blommorna som speglade sig i stenen fick mig att komma ihåg konfirmandprästen, (konfirmationen skedde ju för det mesta på midsommar förr i tiden) som berättade att altarrundeln som vi skulle få nattvarden vid, fortsätter på andra sidan - i det eviga, på så vis blir det en hel rundel. Nattvarden fick vi fira tillsammans med de som gått bort före oss.

Läste i senaste Vbl om rävflickan. Hon hade som motto: "Jag ger aldrig upp. Det kommer förmodligen att stå "Nog ska jag resa mig ur det här också!" på min gravsten."

Och jag tänkte: Det ska vi alla. Frågan är: Till vad? Dom eller nåd?

Tack vare Jesus, kan det bli till nåd för den som så vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar