söndag 25 juni 2017

gammal - äldre - äldst

Tredje söndagen efter pingst börjar vara slut.
Eljen börjar också snart vara slut, träverket börjar gå sönder...

Texten handlar om Sackeus (Luk. 19:1-10).

Jag har alltid tänkt mig att han var ung, han klättrade ju opp i en sykomor, ett mullbärsfikonträd. Jag måste googla (klick).  Om trädet såg ut som på wikipediabilden, så var det ju ganska lätt att komma upp en bit från marken. För om han var så ung, så hur hade han hunnit bli så rik? Så kanske han inte var så ung heller...

Midsommaren har varit och farit och kallt var det. Vi kom oss på midsommarfirning till en villa. Det har vi aldrig varit tidigare midsomrar, om jag minns rätt. Trevligt nog, vackert ställe, vänliga mänskor. Tack för det!

Om än jag nog var trött - som vanligt. *Känner mig gammal.*

Men: "Människosonen har kommit för att söka efter det som var förlorat och rädda det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar