måndag 26 juni 2017

en doft av liv?

Kaprifolen blommar stort. Den borde då också dofta ganska mycket. Men jag känner inte speciellt  mycket doft av den.

I midsommar var vi på en villa där en väldigt stor bukett liljekonvaljer stod på bordet. Jag försökte sniffa på den, men inte särskilt mycket det heller. Dessutom fanns en stor bukett syrener i ett hörn, den störde inte heller med sin doft. Annars  brukar jag ta in en eller två syrenblommor i vårt hus och det blir passlig doft och inte för mycket.

Är det förkylningen som satt sig på luktsinnet och bara tillfälligt, eller...?

Vårförkylningar ska ju annars hålla i sig till midsommar. Jag har nog försökt säga åt min också att midsommaren har gått nu, så den kunde också försvinna, men nej, hostar fortfarande.

Och så det här med luktsinnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar