torsdag 15 juni 2017

gammal i gården

...men gamla Kinarosen blommar vackert i år också då hon fått komma ut
Det känns som om det börjar gå trögt...

Lyssnade på snacket i kafferummet och hörde något som fick mig att tänka till: Har jag hört något om det förut? Borde jag ha gjort något åt det? Gjorde jag något åt det? Det var något som hade försiggått, ett samtal på facebook.

Borde kanske berätta lite hur det går till då jag är på facebook.

Jag har alltså ingen modern telefon och håller mig ajour med vad som händer hela tiden. (Tack och lov behöver jag inte det, eftersom jag inte kan, med min gamla telefon.)

Utan då jag kommer från jobbet brukar jag först få någon mat i mig. Sen när jag ätit, kollat den "riktiga" posten så sätter jag mig vid laptopen i soffhörnet.

Och klickar och scrollar och skrattar lite tyst inombords åt något roligt och ...

Plötsligt märker jag att jag sitter och scrollar och klickar (?) fast jag blundar och egentligen sover....

Så till kännedom: Fast jag har tittat så betyder det inte att jag har sett. Sorry, men så är det. Så vill ni ha ett svar eller en reaktion så ring, det kan man göra till min gamla telefon så länge den är laddad.

Meddelande kan man ju också skicka på telefon, men säkert är det inte att jag kan läsa dem. Meddelanden från de nya telefonerna blir ibland konstiga då de kommer till min gamla. En massa rutor efter varandra som inte jag kan se någon skillnad på eller förstå vad de betyder.

Så söis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar