söndag 7 januari 2018

halvvägs - men på god väg

Jag brukar inte lägga upp bilder på halvfärdiga projekt för man vet ju inte om de någonsin blir färdiga.

Men, i alla fall hittade jag gamla breda gardiner från förritiden då jag sökte efter julgardinerna och kom på att dom kunde jag ju klippa till och göra om till panelgardiner av den typ jag numera helst vill ha, så blir de använda igen. 

Så nu har jag försökt få dem klippt till trådrakt, så att de har en chans att bli lika breda . Det syns ganska bra om de inte är lika breda hela vägen, då de inte är så breda. Alltså har jag dragit ut en varptråd försiktigt hela vägen jag ska klippa, och klippt längs med hålremsan som blir då man dragit ut en tråd.

Undrar om det går att få ihop med dagens text (klick), som handlar om dopet? Dopet är ett mysterium, men på ett sätt ett första åtskiljande. Given åt Gud.

Själv ville jag att Gud skulle ta hand om mina barn, jag vet med mig att jag inte duger/dugde till det själv. Det behövs så lite för att det ska bli så fel. Hittills har jag i alla fall fått tacka Gud.

Men som den andra bilden visar så betyder det att man inte riktigt passar in mera. Färgerna stämmer inte då tråden blivit dragen en bit på väg bort. 

Nu skulle det då gälla att få sömmen lika bred hela vägen och alltså rät....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar