tisdag 31 december 2019

tacksam

ibland lite kallt och ibland lite varmare, förhoppningsvis någon "frukt"
Eftersom det är nyårsafton då jag skriver detta, så kom jag mig att tänka lite tillbaka. Jag behöver ofta nog hjälp för att minnas, mycket har ramlat ur mitt minne, eller det finns nog där, men är inte så lätt att få fram. Alltså tog jag till kameran och bläddrade igenom alla bilderna. Inte riktigt hela året, men nästan.

Där fanns förstås mest roliga, trevliga minnen, det är ju de man förevigar för det mesta, sällan tar man fram kameran då man är less.

Ibland hittade jag nog mig själv med knepiga miner. Ett barnbarn har börjat ta kort med min kamera då hon är på besök, så alltså fastnar jag själv också på foton. Det är inte alltid så glada miner....

Morgondagens, nyårsdagens text (Joh. 14:12-14):

Jesus sade:
”Sannerligen, jag säger er: den som tror på mig, han skall utföra gärningar som jag, och ännu större. Ty jag går till Fadern, och vad ni än ber om i mitt namn skall jag göra, så att Fadern blir förhärligad genom Sonen. Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det.”
Där är väl ingen än? Jag har i alla fall inte förstått att be om allt som jag fått, har fått det ändå och det tackar jag Gud för.

                                                                     En annans nyårsaftontext.
                                                                     Och en till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar