torsdag 12 oktober 2017

bärår

Aroniabusken i höstskrud. De flesta bären är redan i frysen, då jag måste rädda de tunga kvistarna från att ligga längs marken. Resten får gärna fåglarna ta, de ska ju leva också. Undrar om det är Miikes förtjänst - eller skuld, att de har fått vara kvar så länge. Detsamma gäller rönnbären som rönnarna dignar under i år.

Bärår/sommar har det åtminstone varit. Det tackar vi för.

Igår kom veckans Året Runt. Bläddrade igenom som jag brukar göra innan jag börjar med korsordet med stort K. Men den här gången lämnade jag att läsa, då det fanns en artikel som handlade om boken Jag mötte Jesus och författaren Charlotte Rørth. Låter absolut som en bok som jag vill läsa.

Min koppling blev "Om dessa tiga skola stenarna ropa." (Luk 19:40)

På väg hem från jobbet satt jag i bilen och körde efter en bil som hade registernummer JOH-146 alltså Joh. 14:6
"Jesus sade till honom: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig."

(Så här efteråt tänkt, kunde det ju också vara Joh. 1:46 (Jag kollade inte att det faktiskt fanns så många verser på det kapitlet):
Natanael sade till honom: "Från Nasaret? Kan det komma något gott därifrån?" Filippus svarade: "Kom och se!"
)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar