torsdag 26 oktober 2017

vackert

Om man bortser från trafikläget vid så mycket snö som kom i går och gårdags natten, så är det mycket trevligt med snö tycker jag. Det var ju den första snön på rätt så länge.

Och bara man har tillräckligt med kläder på och varma vantar, då kan man skotta snö, det är ju kul i måttliga mängder. Det mesta var redan skottat då jag kom hem från jobbet, men stigen till fågelmatningsstället fick jag i alla fall uppskottat och framplockat mera fågelbräden och frön kom jag ihåg att handla på hemvägen. För nu behöver de nog något att äta.

Man skulle ju tro att det är maten de väntar på i träden. De röda prickarna, men de kom aldrig till fågelbrädet, sällan vågar de sig dit. De andra sorterna kom sig nog, talgoxar och några andra också som jag inte hann se vad de var för sort. Fast nu minns jag inte om jag ens kom ihåg att säga varsågod? Men då jag gick in tog jag i alla fall katten med mig ...

På hemvägen från jobbet tänkte jag att man ju borde stanna och fotografera. Det var så vackert med det vita och alla gråa nyanser, det blåfrusna vattnet och dessutom några björkar med gula blad ännu på som lysande facklor i det gråa. Men jag tänker mina medtrafikanter skulle inte gilla om jag mitt i allt stannade för att fotografera, då det annars också var nytt med hal, snöig väg och lite yrsnö än och vem vet om alla ännu fått på vinterdäcken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar