måndag 23 oktober 2017

kör försiktigt

Istappar tycker jag brukar vara vårtecken. Men istappen jag såg idag såg lite tveksam ut, visste inte riktigt hur han skulle vara, knölig och spretig hit och dit. Den hänger från takrännan.                                                                   Så kanske det inte är vår än ändå...? Blommorna, vad det nu är för blommor vet jag inte, men de blommar än på ängen.  Men det kan nog hända man skulle behöva leta fram vinterjackan för att inte frysa på väg till jobbet i morgon. (60+ år har jag bytt årstid från höst till vinter och varje år är det lika svårt/konstigt att behöva klä på sig mera för att tåla? Men nu är långkalsongerna på.)

(Mellanrummen är bara datorn som inte vill som jag vill, kan ju ta det som tankestreck/tankeställen/en paus eller något/eller inte alls?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar