lördag 21 oktober 2017

det var det

Det blev en sista (?) husbilstripp för detta året. Morgonen var frusen och kall, men vacker då solen försökte få in lite värme igen.

Jag har alltså haft några dagar semester. Är nöjd så till vida att jag fått tvättat några - inte alla - fönster, de nödvändigaste. Och rena blev de ju inte utan lite randiga och flammiga, men de blev renare än de var och flugskiten mellan fönstren är tillfälligt borta.

Boken jag lånat från biblioteket är läst: Adran Plass, Jesus och jag.

Tidigare böcker jag läst av honom har varit av den humoristiska sorten. Så inte denna. Men det finns något lätt över boken ändå. Det är inget krystat, inte något tillrättalagt, som det verkar. Texter och situationer man känner igen. Lättläst och tänkvärd.

Originalet är på engelska med titeln: Jesus - safe, tender, extreme. Och på framsidan på den engelska var en teckning av en människa, men på svenska en bild på ett par sandaler och ett par andra skor. Talar bilderna också olika språk eftersom de inte kunde ha samma bild?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar