fredag 23 november 2018

black

saknas lite julpynt? (varför är ena skuggan halv?)
Det lär vara black friday idag.

Lite kändes det nog så när jag vaknade sent omsider (fick googla för att se att det skrivs ihop!) efter mycket förvirrande drömmar om dittan dattan.

Bl. a. fick drömmarna mig att komma ihåg den enda gången då jag var välmejkad. Vi hade någon sits från jobbet i någon lokal och en av jobbkompisarna var på fritiden representant för någon kosmetikfirma, så under kvällens lopp så lottades ut en sminkning - och jag vann. Naturligtvis fotograferades före och efter. Kan nog hända att jag köpte något av henne sedan, men jag lärde mig aldrig sminka mig. Jag kan inte lägga på masken.

Ibland skulle man behöva kunna det....

Det stundar julfesttider - men jag har aldrig lärt mig att klä på mig festkänslan...

Men varför fredagen är "black" vet jag inte, kanske är det härstamningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar