söndag 25 november 2018

slut eller början

Är det soluppgång eller solnedgång?

Det beror kanske på var jag själv befinner mig. För någon annan är det soluppgång. Det här var ett snabbfoto vid bilen innan jag for hem efter arbetspasset.

(Ja fy på mig! Någon i Ikkuna hade klagat på att centralsjukhusets anställda använde strandgatans parkeringar. Enligt dagens Vbl blir det nog bara värre att hitta parkeringar åt alla....)

Dagens (domsöndagens) text, Matt. 25:31-46:
.... Jag var hungrig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dricka, jag var hemlös och ni tog hand om mig, jag var naken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fängelse och ni besökte mig....

Sjukhuset ser till de sjuka och jag får mitt levebröd än så länge därifrån, det vare välsignat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar