måndag 26 november 2018

kommunikation

Helt olovandes tog jag mig en promenad. Men jag lovade lite och gick inte vägen fram utan vände av och kom på ett annat spår. 

Där mötte jag förbudsskyltar. Och den här uppsättningen förmedlar en icke-angenäm känsla hos mig.

Men förstås - skulle de ha satt dit en tillåtetskylt så skulle det ju ha sett ganska kul ut också - tillåtet att skida. Det är alltså ett skidspår där, bara det finns snö att göra det av. Hur spårkalle ska kunna köra där, vet jag inte, snöskoter är förbjuden och annan motorfordonstrafik.

Fick mig att minnas en bok jag just läst - men vilken? Det får jag nog återkomma till om jag kommer på det.

Där var det en predikant som påpekade att då Jesus uppväckte Lasarus, som det talas om i bibeln (Joh. 11). Vilken tur att han sa namnet - Lasarus, kom ut. Annars skulle där ju ha blivit en massa döda som uppstått och ett väldigt ståhej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar