torsdag 1 november 2018

person

Det är min fredag idag och också första november.

Fredag, eftersom jag är ledig i morgon. Alltså tog jag fredagssimning. Det var länge sen sist då jag varit sjuk i en arm och inte kunnat riktigt simma. Det gick ganska bra idag, kändes nog av men....

Efteråt tog vi en tur på stan. Gick först på kaffe så vi skulle orka gå i någon butik sen.

Kom in på Rewell Center och styrde stegen mot kaffet. Oj, där var det folk - och väktare och poliser...? Sällskapet skojade att det är väl presidenten som är på besök, jag trodde i alla fall att han skojade. (Jag hade inte lagt det på minnet var och när presidenten skulle komma till Vasa.)

Jag fick mitt kaffe och en bulle (samtidigt frågade jag kassatanten i kafeet vad som var på gång - jo, presidentbesök!). Vi satte oss med kaffet och där kom visst Sauli Niinistö och Jenni Haukio in, som vem som helst annan. Efteråt kom en viktig en som hade lysande gula band på rocken och som man alltså lade mera märke till än presidenten. Vem han var vet jag inte.

(Vasabladet hade filmat hela tillställningen, men vi klarade oss från att fastna eftersom vi smög i utkanten av folksamlingen för att komma oss till kaffebordet.)

Bilden är från då två av barnbarnen var på besök. Då var Råttis huvudperson och skulle visas runt och så fick han gunga (där jag annars har en kattleksak att hänga). Katten höll sig på avstånd då där fanns så mycket folk (åtminstone verkade det så för henne tydligen).

Vad vi köpte? Bl.a. julklappspapper... Det var full julbelysning i affären vi besökte, 1. november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar