fredag 29 mars 2019

smakar det så kostar det

flamingo och gorilla tillsammans?
Nå, nu har även jag varit inne på Mina Kanta-sidor och kollat laboratoriesvar - det var ok. Men...

Nu vet de (storebror som ser dig) att jag kan kolla mina uppgifter själv och en mindre behöver meddelas på annat sätt. När det är tillräckligt många som kollar själv, så slutar de meddela.

Det fanns en insändare på Vbl idag om samma sak gällande banker. Bankerna skyller på att de inte behövs mera, då kunderna sköter bankärendena själv på nätet, alltså stänger de bankkontoren. Och de som inte kan/vill sköta själv på nätet får lov att försöka få dem skötta ändå på något sätt. Ta den obefintliga bussen till stan, om man inte kan köra själv eller har bil..... Insändaren påpekade att bankerna själv arbetat för att kunderna ska sköta allt på nätet.

Vi har bankkontor i byn ännu och det är jag glad för. Fast det bara behövdes att hon som sköter det vanligen är ledig och den vanliga reserven har gått i pension, så måste man ha körkortet med för att ta ut pengar.

Butik har vi också ännu, men om alla handlar i de stora marketarna på väg hem från stan, så är vi snart utan butik här också....

Av någon anledning så har det inte blivit så att man beställer maten från butiken osedd och bara hämtar kassarna på vägen hem, finns nog på något ställe. Butiksägarna vet nog att om man går och ser själv, så köper man lite mer/lite onödigt, som det där garnnystanet som var så billigt (hmm.... faktiskt i stora marketen i stan...!).

                                      Här (klick) ett inlägg i samma ämne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar