måndag 11 mars 2019

stickningar

Nu då jag samlat det som jag stickat på några veckor, så förstår jag varför jag fått värk i händerna emellanåt.

Också stickandet borde ske med måtta.

Att det blev så mycket i blått beror på att jag för 15-20 år sedan (?) började sticka på en tröja åt dottern. Jag kom så långt att jag bara hade en halv ärm kvar. Men sen tog det stopp.

Jag minns inte varför/vad som hände. Men jag antar att jag miste tron på att det skulle bli något nyttigt/användbart av tröjan. Man måste tro att det nyttar till något för att orka.

Nå, sent omsider så hittade jag den i skrubben och rev upp allt och sen har den legat så länge i lådan med garner att jag helt hade glömt varifrån det kommit. Men nu finns det bara lite kvar.

Kanske till ett par ruttofflor till, de sitter så bra på foten. Mönstret  hade jag i huvudet och på en babytoffla från mamma ( mönstret här (klick) är lite annorlunda, men resultatet detsamma). Passar bra att använda restgarn till dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar