måndag 28 december 2020

upp...

Det såg ut att bli en fin dag i morse, med morgonrodnad. Men då jag släppte in katten märkte jag att det blåste huuvvakallt. 

Bestämde mig att förbli hemma idag. I skydd undan kalla vindar. Jag har ju semester.

Fotografierna börjar sina, så jag letade efter en gammal bild. Härifrån.

Konstaterade medan jag letade att jag har skrivit en hel del här på bloggen. Borde jag sluta? Tycker mig ha frågat mig det förr....

Det finns en ny gammaltestamentlig text också för morgondagen:   

Jes. 25:1, 4–5 

Herre, du är min Gud! 

Jag vill upphöja dig, jag vill prisa ditt namn, för du gör underbara ting, dina beslut från forna tider med trofasthet och sanning.

Du är ett skydd för den svage,  ett skydd för den fattige i hans nöd, en tillflykt undan storm, en skugga undan hetta. För de skoningslösas andedräkt är som en storm mot en vägg. Som du kuvar hettan när det är som torrast, så kuvar du främlingarnas larm. Som hettan dämpas av molnets skugga, så dämpas de skoningslösas sång. (enl. Folkbibeln)

Dessutom kom jag till slutet på en bok: Den Gud som finns till av Francis A. Schaeffer. Även i denna bok är det mycket jag inte förstår och inte kan ta till mig. Det fanns dock många poänger i den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar