torsdag 2 december 2021

är det dags?

Ett husdjur jag hittade på klockan. Numera finns den inte där, så var finns den då...?

Såna små spindlar tycker jag nog får finnas i vårt hus, helst på såna ställen där de inte trillar i vägen för mig, så alltså i taknivå. 

Större spindlar åker obevekligen ut trots minusgrader. 

Borde kanske sopa i taket också till jul, jag antar den har byggt ett antal nät här och där....

Det fanns ju en gammaltestamentlig text till för veckan: 

Mika 2:12-13

Jag skall samla er alla, hela Jakob, återstoden av Israel skall jag förena som man samlar fåren i fållan och hjorden på betesplatsen – en sorlande människoskara. Den mäktige har ställt sig i spetsen för dem, med makt drar de ut genom porten. Deras konung går i spetsen för dem, Herren går framför dem.

 Är det snart dags?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar