lördag 4 december 2021

yeah

vår gröna tall (vilken sort det nu är?) har vit klädsel nu




Morgondagens första läsningen-text: 

Hos. 2:18-20

För mitt folk skall jag den dagen sluta ett förbund med de vilda djuren, med himlens fåglar och  markens kräldjur, och båge och svärd och krig skall jag utplåna i landet, så att de får bo i trygghet.
Jag skall äkta dig för evigt, jag skall äkta dig i rättfärdighet och rätt, i kärlek och förbarmande. Jag skall äkta dig i trofasthet, och du skall lära känna Herren.

Igår var det julfest för oss på jobbet. Alltid intressant att lära känna sina jobbarkompisar utanför arbetet, med privata kläder och inte sjukhuskläder.  

Eller som Ingemar Olsson yttrycker det i sin sång: 

Det finns så många sköna människor
Som liksom aldrig kommer fram
Precis som böcker i ett bibliotek
Som bara står och samlar damm
Och om man bara tittar utanpå
Då missar man en värld
Som man aldrig får en enda aning om
Fast hela tiden finns den där

En del är långa, andra korta
En del är hemma, andra borta
En del är tunna, andra tjocka
Men alla har dom nå’t att ge
Yeah yeah yeah, nå’t att ge.....

På samma sätt finns det enligt Hoseatexten en chans att lära känna Herren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar