onsdag 29 december 2021

stort

svårt att gå i för stora skor - men med hjälp går även det
Fanns en första läsningen-text också för idag (fast då borde det ha varit söndag idag!?)

Jes. 49:13–16

Jubla, himmel, och gläd dig, jord, brist ut i jubel, alla berg! Ty Herren tröstar sitt folk, han förbarmar sig över de plågade.

Sion sade: ”Herren har övergett mig, Gud har glömt mig.

” Glömmer en kvinna sitt lilla barn, bryr hon sig inte om den hon själv har fött? Och även om hon skulle glömma, glömmer jag aldrig dig. Nej, ditt namn är skrivet i mina händer,  jag tänker ständigt på dina murar.

Hela Jesaja-kapitlet är värt att läsas. Det börjar med "Herren kallade mig redan i moderlivet, han nämnde mitt namn redan i min mors sköte....(Folkbibeln)"

Vi får gå med Gud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar