fredag 3 december 2021

syns det?

Tittade igenom vad jag hade för fotografier i kameran och hittade denna. 

Där fanns många bilder av barn och barnbarn, men den här funderade jag ett tag: Varför har jag knäppt det här fotot, vad är det jag har försökt fånga? Det var alltså inte solen i sig, om än det nog var trevligt när den tittade fram. 

Det fanns ännu en gammaltestamentlig text för veckan: 

Hab. 2:1-4

Jag skall ställa mig på vakt,gå till min post och spana. Jag vill se vad han skall säga till mig, vilket svar jag får på min klagan.

Herren svarade mig: Skriv ner det du får se med tydlig skrift på tavlor, så att det blir lätt att läsa, ty synen vittnar om den bestämda tiden, den talar om slutet, den slår inte fel.

Om uppfyllelsen dröjer, så vänta tåligt, den kommer förvisso, den uteblir inte. Se, den falske far bort med vinden, men troheten räddar den  rättfärdiges liv.

Ja, det är inte lätt att förstå ändå....

Det jag försökta fånga, om det skulle fastna i kameran, var det som jag som första ord skulle kalla flister, vet inte varför. Men småsmå snöpartiklar som flyger i luften och glittrar mot solen. Måste nog förstora bilden om det ska synas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar