söndag 24 december 2023

God Jul!

 

Jag har beslutat att inte skicka julkort i år om jag når mottagarna på annat sätt, e-mejl, whatsup, facebook osv.

Så här är julkortet till dem som läser min blogg. Fotograferade ett julkort som kommit till mig genom Taidetta ilman käsiä. Ursprungliga kortet är målat av Lissu Lundström, Siipirikko. Sen sydde jag God Jul och limmade ihop det ursprungliga  vikta kortet, satte dit lite granar innan jag fotograferade. Av någon orsak ville jag ha det mer personligt.

Fjärde advent, andra läsningen: 

Rom. 15:8-13

Vad jag vill säga är att Kristus har blivit de omskurnas tjänare för att visa Guds trofasthet och bekräfta löftena till fäderna, och att hedningarna har fått prisa Gud för hans barmhärtighet, som det står skrivet: Därför vill jag tacka dig bland hednafolken och lovsjunga ditt namn.

Det står också: Jubla, ni hednafolk, tillsammans med hans folk. Och på ett annat ställe: Lova Herren, alla hednafolk, prisa honom, alla folk. Och vidare säger Jesaja: Ishais rot, han som står upp för att regera över folken, på honom ska hednafolken hoppas.

Må nu hoppets Gud fylla er med all glädje och frid i tron, så att ni överflödar i hoppet genom den helige Andes kraft. (Folkbibeln)

Han är vårt hopp! Lova Herren, alla hednafolk! Det är vi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar