söndag 3 december 2023

Glad adventstid!

 

Det var så mörk bild i senaste inlägg, så jag måste öppna dörren och ta en bild av soluppgången till dagens inlägg. Katterna var redan inne, annars skulle de nog ha kommit insmitande, det är de bra på. Sällan smiter de lika lätt ut, då måste de snusa, fundera, och stå i dörren länge innan de går ut. 

Andra läsningen-text för första advent

Upp. 3:20-22

Kristus säger: ”Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren, skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig. Den som segrar skall jag låta sitta hos mig på min tron, liksom jag har segrat och sitter hos min fader på hans tron. Du som har öron, hör vad Anden säger till församlingarna!”

Han knackar på, men vi måste öppna själv om vi vill ha in honom.

Den ena katten kan nog jama så vi hör, men den andra är jag inte säker än att den förstår att jama högt så vi hör, så vi kollar alltemellanåt om han finns där utanför och väntar. Han trivs tydligen bra ute också trots kylan, men maten ger vi här inne. Vad han hittar där ute att äta vet vi ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar